ویدئو پروژکتور ویدیو کنفرانس دوربین مدار بسته برد هوشمند قطعات و لوازم
+982188924592
Email: info@solarism.ir
سولاریسم
ویدئو پروژکتور ویدیو کنفرانس دوربین مدار بسته برد هوشمند قطعات و لوازم
Tehran, Tehran Iran Google+
سولاریسم
محصولات کمک آموزشی
Tehran, Tehran
Iran
info@solarism.ir
00982188924592
سولاریسم
ویدئو پروژکتور محصولات کمک آموزشی سولاریسم محصولات کمک آموزشی سولاریسم محصولات کمک آموزشی سولاریسم محصولات کمک آموزشی سولاریسم محصولات کمک آموزشی سولاریسم

در قرن 21 به سمتی می رویم که نیاز به دانش و مهارت های رایانه ای (کامپیوتری ) برای زندگی امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. چون با گسترش و توسعه امکانات تکنولوژی در عرصه فناوری اطلاعات انتظار می رود تمام سازمان ها خود را به سمت مکانیزه کردن سیستم هایشان سوق دهند. تا از اینطریق بر سرعت و دقت انجام کارها افزوده و احتمال خطای نیروی انسانی را نیز کاهش دهند. با توجه به این مسئله در سال 1984 دیوید پرکینز و همکارانش در دانشگاه هاروارد طرح مدارس هوشمند (smart school ) را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح کردند . این طرح به طور آزمایشی در چند مدرسه اجرا شد و بعدها توسعه یافت در این بین مالزی یکی از پیشتازان اجرای طرح مدرسه هوشمند است که از سال 1998 دست به این کار زده و با ارائه یک الگوی موفق توانسته تجربیات خود را به سایر کشورها نیز منتقل کند.

در کشور ما نیز طبق مصوبه شورای ICT وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 84-1383 اجرای طرح آزمایشی مدارس هوشمند به سازمان آموزش و پرورش تهران محول گردید . بنا به تصمیم شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطا ت تعداد چهار دبیرستان در چهار منطقه تهران انتخاب و اجرای آزمایشی طرح در این مدارس آغاز شد.

 در حال حاضر معلمان در سراسر جهان ،به قدرت فن آوری بردهای هوشمند در یک کلاس درس پی برده اند ، این فن آوری به دانش آموزان جهت یادگیری محتوای بیشتر در زمان کوتاه تر کمک می کند . این تکنولوژی ، همچنین به دانش آموزان در جهت افزایش اعتماد به نفس و به معلمان در جهت کسب اطلاعات بیشتر کمک می نماید بطوریکه بیشترین تاثیر را در امور دارند. برد هوشمند یکی از بزرگترین فن آوریهایی است که انقلابی نوین در مدارس ، آموزشگاهها و موسسات ایجاد کرده است. در سراسر جهان دانش آموزان و معلمان هم اکنون در حال استفاده از مزایای این تکنولوژی در کلاس های درس خود می باشند.

وایت برد های تعاملی یا همان برد های هوشمند، ابزار کمک آموزشی هستند که جایگاه خود را در کلیه کلاس های درسی جهان تثبیت کرده اند.این برد های هوشمند به معلمین اجازه می دهند تا تخته سیاه های قدیمی را با تکنولوژی های مدرن از قبیل کامپیوتر ها دیتا پروژکتور ها و صفحه های نمایش دیجیتالی جایگزین کنند.

بردهای هوشمند به مانند یک مانیتور بزرگ عمل می کنند، و هر آن چه را که در صفحه رایانه موجود باشد را نمایش می دهند. به علاوه ، بردهای هوشمند دارای حس گر  لمسی نیز هستند. آنها به کاربران اجازه می دهند تا با استفاده از لمس کردن مانیتور با آن کارکنند . برای مثال دو بار لمس کردن آیکون میانبر برنامه ها باعث می شود که رایانه آن برنامه را راه اندازی کند.

واژه «تخته سفید» بیانگر اختراع سطح پایین یک تخته با سطحی شیشه‌ای و سفید رنگ است که می‌توان با استفاده از ماژیک‌های مخصوص، مانند نوشتن با گچ روی یک تخته سیاه، بر روی آن نوشت. در حال حاضر تخته سفید در بسیاری از کلاس‌های درس جایگزین تخته‌‌های گچی قدیمی شده است. تخته‌های دارای فن‌آوری سطح بالا، آن‌هایی هستند که با اتصال به رایانه امکان تعامل کاربر با تخته را فراهم می‌کنند. همچنین تخته سفید اینترنتی یک فضای تعاملی آنلاین در دنیای مجازی می‌باشد. هر یک از این سه نوع تخته سفید بر روی چگونگی نمایش اطلاعات تاثیرگذار بوده‌اند.
تخته سفید با فن‌آوری سطح پایین

تکنولوژی اطلاعات بخش تفکیک نا پذیری از نظام آموزشی است که با تبدیل دانش به عملکرد میتواند موجب ارتقا کیفیت آن شود. این تکنولوژی می تواند چهارچوب مناسبی را برای طراحی نظام آموزشی در اختیار سیاستگزاران قرار داده و از طرفی با فراهم آوردن امکان ارزیابی جامع نیازها و کاستی های برنامه های آموزشی در هر مرحله از تدوین و اجرا را مشخص کند. چالش سیستمهای بهداشتی برگرفته از کاهش منابع موجود، افزایش بیماریهای پیچیده و تقاضای روز افزون به خدمات بهداشتی است. ثبت الکترونیک و وجود پرونده سلامت یکی از رویکردهایی است که امروزه کشورهای توسعه یافته به دنبال آن هستند.

استفاده از تکنولوژی های آموزشی مانند لابراتوار زبان می‌تواند با تشویق دانش‌آموزان به گوش دادن به موسیقی، خواندن مطالب چاپی، تماشای یک مستند یا بخشی از یک فیلم، به عنوان مکمل روش آموزش توسط مربی به کار گرفته شود. مزیت اصلی این روش این است که در آن مربی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا آنچه که گوش می‌دهند، می‌خوانند و یا می‌بینند را تفسیر کنند. علاوه بر آن، محتوای آموزشی می‌توانند توسط خود دانش‌آموز نیز تولید شوند. در این روش از دانش‌آموز خواسته می‌شود تا با ایفای نقش معلم، مطالبی را آماده سازد که به آن‌ها در یادگیری و تسلط بر مفاهیم کمک کند. در نهایت، می‌توان از رسانه‌های اجتماعی شامل ابزارهای متنوع آنلاین که برای کاربران امکان برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و منابع را فراهم می‌کنند، برای ارتقا آموزش و یادگیری استفاده کرد.

Designed by VOLGHAN, Allrights reserved to Solarism.Ir